27 Απρ 2010

ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑ!! ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ!!

ΑΠΟ ΤΕΤΑΡΤΗ 28/4 ΩΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΑ 03/5 4ΩΡΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ!

ΤΡΙΤΗ 4/5 ΚΑΙ ΤΕΤΑΡΤΗ 5/5 48ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ



Σ Η Μ Ε Ρ Α Κυριακή 02/05 ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: 6μμ ΕΔΟΘ, ΠΡ.ΚΟΡΟΜΗΛΑ 51
ΑΘΗΝΑ: 6μμ, γραφεία ΔΟΕ (Ξενοφώντος 15Α, Σύνταγμα)
ΠΑΤΡΑ: 7μμ γραφεία Α' ΕΛΜΕ Αχαΐας (Μανιακίου 6)
ΔΡΑΜΑ: 8μμ Ξενοδοχείο Εμπορικό
ΣΕΡΡΕΣ: 7μμ, γραφεία του διδασκαλικού Συλλόγου 'Ο Εμμ. Παπάς', Σταμούλη 13.


η απόφαση της ΔΟΕ





ΔΟΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ 27-4-2010

ΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ!!


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ

23 Απρ 2010

ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ!!

Νέες συνελεύσεις αδιόριστων, ωρομίσθιων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα
ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ! ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΛΕΟΝ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ

ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
την Κυριακή 25/4, στις 6μμ,
στα γραφεία της ΔΟΕ (Ξενοφώντος 15Α, Σύνταγμα)

ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
την Κυριακή 25/4, στις 12 το μεσημέρι
στην ΕΔΟΘ (Προξένου Κορομηλά 51)

ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
την Κυριακή 25/4, στις 7μμ
στα γραφεία της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας (Κορίνθου και Μανιακίου 6)

ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ
την Τετάρτη 28/4, στις 8.30μμ
στο Καπετανάκειο

ΣΤΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ
το Σάββατο 24/4, στις 6μμ
στο κτίριο Παπαρισβα

ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ
τη Δευτέρα 26/4, στις 9.30μμ,
στα γραφεία της ΕΛΜΕ (Φρατζή 10)

ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ
την Κυριακή 25/4, στις 6.30μμ
στα γραφεία της ΕΛΜΕ Χανίων (1ο Γυμνάσιο Χανίων)

ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ
την Παρασκευή 30/4, στις 7.30μμ
στα γραφεία του Διδασκαλικού Συλλόγου (Ακαδημία)

ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΗ
Σαββατο 24/04 στις 7μμ,
στα γραφεία της ΕΛΜΕ Πιερίας

ΣΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
τη Δευτέρα 26/4, στις 7μμ
στο κτηριακό συγκρότημα του Γυμνασίου Φηρών, απέναντι από τα ΚΤΕΛ

ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ
τη Δευτέρα 26/04 στις 7μμ,
στα Τεχνικά Λύκεια

ΣΤΗΝ ΑΡΤΑ
την Πέμπτη 29 Απριλίου στις 8:30μμ,
στα γραφεία της ΕΛΜΕ

ΣΤΙΣ ΣΕΡΡΕΣ
την Κυριακή 2/5

21 Απρ 2010

Κατασκήνωση έξω από τη βουλή!



συνάδερφοι ωρομίσθιοι, αναπληρωτές (και μόνιμοι που στηρίζουν τον αγώνα μας)
κατασκηνώνουν από χτες στην πλατεία συντάγματος απέναντι από τη Βουλή, ενάντια στο πολυνομοσχέδιο που:

- ΠΕΤΑΕΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

- ΤΑΥΤΙΖΕΙ ΤΟ "ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ" ΜΕ ΤΟ "ΑΝΕΡΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ"

- ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

- ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ




ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ - ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΤΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ


19 Απρ 2010

ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!!

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ – ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 18/4/10

ΑΘΗΝΑΣ:

1. Τρίτη 20/4, στις 6μμ, κατασκηνώνουμε στη Βουλή (Σύνταγμα), δημιουργώντας κατασκήνωση – κέντρο αγώνα ενάντια στα νέα μέτρα – πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

2. Τετάρτη 21/4, στις 7μμ, ανοιχτή εκδήλωση – συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο στην «κατασκήνωση» στη Βουλή – καίμε τα πτυχία μας που μας τα αχρηστεύουν

3. Πέμπτη 22/4, όλοι στην απεργία και στις συγκεντρώσεις

4. Νέα Συνέλευση την Κυριακή 25/4, στις 6μμ, στα γραφεία της ΔΟΕ (Ξενοφώντος 15Α, Σύνταγμα)

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
www.oromisthioi.gr - 6970139038

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
adioristoi.blogspot.com - 6994027752

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ:

Χτες το απόγευμα 18/04/2010 πραγματοποιήθηκε ανοιχτή συνέλευση της «Πρωτοβουλίας Ωρομισθίων Εκπαιδευτικών», όπου συζητήθηκε το προτεινόμενο νομοσχέδιο, οι απόψεις μας και ο τρόπος δράσης από εδώ και πέρα.
Κοινή διαπίστωση είναι πως το νομοσχέδιο:

* Καταργεί τους κόπους των ωρομισθίων και αναπληρωτών
* Επιβάλλει όρους εργασιακού Μεσαίωνα
* Υποβαθμίζει το Δημόσιο Σχολείο

ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΗΚΕ:

- να δημιουργήσουμε 5μελείς επιτροπές που θα ενημερώσουν τα σχολεία, την Τρίτη και την Τετάρτη για το ν/σ και τις κινητοποιήσεις μας

- να παρευρεθούμε στη συνάντηση των προέδρων των διδασκαλικών συλλόγων την Δευτέρα 19.04.10 στις 7.00 στη ΕΔΟΘ και να πιέσουμε για κήρυξη απεργίας διαρκείας

- να συνεχίσουμε να υπογράφουμε το κείμενο που ζητάει από ΔΟΕ-ΟΛΜΕ να κηρύξουν απεργία διαρκείας http://www.petitiononline.com/doeolme/petition.html

- να εκτυπώσουμε ο καθένας το κείμενο των υπογραφών, να το μοιράσουμε στα σχολεία μας και να συζητήσουμε με τους συναδέρφους

- να συμμετέχουμε στην απεργία της Πέμπτης 22.04.10, 9:30 στη καμάρα

-νέα συνέλευση την Κυριακή 25.04.10 στις 12.00 στα γραφεία της ΕΔΟΘ όπου θα αποφασίσουμε το αν και το πότε θα ξεκινήσουμε την απεργία διαρκείας σε συντονισμό με τις συνελεύσεις που πραγματοποιούνται πανελλαδικά

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
oromisthioi.blogspot.com, www.oromisthioi.gr e-mail: oromisthios@gmail.com
Τηλ.: 6977450543, 6945996249, 6971568309, 6974489212, 6974595897

16 Απρ 2010

Όλοι στις Συνελεύσεις την Κυριακή

ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ - ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

ΑΘΗΝΑ:
την Κυριακή 18/4, στις 6μμ στα γραφεία της ΔΟΕ (Ξενοφώντος 15Α, Σύνταγμα)

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
την Κυριακή 18/4, στις 6μμ στο κτίριο της ΕΔΟΘ (Προξένου Κορομηλά 51)

ΠΑΤΡΑ:
την Κυριακή 18/4, στις 7μμ στα γραφεία της ΕΛΜΕ Αχαΐας (Μανιακίου 6 & Κορίνθου)

ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ
την Κυριακή 18/4, στις 6μμ στα γραφεία της ΕΛΜΕ Χανίων (1ο Γυμνάσιο Χανίων)

ΣΤΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ
το Σάββατο 17/4

ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ
τη Δευτέρα 19/4, στις 9.30μμ, στα γραφεία της ΕΛΜΕ (Φρατζή 10)

ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ
την Τετάρτη 21/4, στις 8.30μμ στο Καπετανάκειο

ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ
την Τετάρτη 21/4, στις 7.30μμ,

καλούμε συναδέλφους και από άλλες πόλεις

να προχωρήσουν σε διαδικασία συνελεύσεων, για να καθορίσουμε τα επόμενα βήματά μας

στα γραφεία του Διδασκαλικού Συλλόγου (Ακαδημία)
Το νέο πολυνομοσχέδιο

περιλαμβάνει ένα πακέτο προτάσεων άρθρων νόμου με τα οποία επιτυγχάνεται:
- ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΩΣ ΚΑΙ ΜΗΔΕΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΤΗΝ ΕΡΧΟΜΕΝΗ 5ΕΤΙΑ
- ΚΑΜΙΑ ΚΑΛΥΨΗ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΙΘΜΟ ΜΟΡΙΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΣΤΟ "ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ" δεν είναι σίγουρο ότι θα διοριστούν ΟΥΤΕ ΟΣΟΙ ΗΤΑΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΟ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΤΟ 2010- 2011

ΣΥΝΑΔΕΡΦΙΣΑ, ΣΥΝΑΔΕΡΦΕ

- καταργούνται οι ωρομίσθιοι κι από του χρόνου λέγονται αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου. Αυτό σημαίνει μείωση των "κανονικών" αναπληρωτών και όλοι θα είναι πλέον ωρομίσθιοι που θα λέγονται "αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου"

- αντί να γίνονται διορισμοί, υποχρεώνονται οι καθηγητές σε 5 ώρες υπερωρία... και θεσπίζεται η υποχρεωτική δεύτερη ειδικότητα. Επομένως ..πάμε για ελάχιστους διορισμούς την ερχόμενη 3ετία-5ετία

- το μεταβατικό στάδιο θα απορροφήσει πολύ λίγους από όσους έχουν προϋπηρεσία πάνω από 24 μήνες και μόνο από αυτούς (πολύ λίγους ως ελάχιστους γιατί τα 2 χρόνια του μεταβατικού ουσιαστικά θα γίνουν μόνο οι διορισμοί που ήταν να γίνουν την επόμενη χρονιά. Χωρίς να προκύπτει από πουθενά ότι θα γίνουν κι αυτοί!!!! Αυτό λόγω της περικοπής των διορισμών από 6000 σε 3000 για το 2010-2011)

- μετά τα 2 χρόνια, από το 2012-2013 θα δίνεις ασεπ και δε θα ξέρεις για πόσες θέσεις δίνεις! (το μόνο σίγουρο είναι ότι θα είναι λίγες). Επίσης, δε μας λέει πόσο θα μοριοδοτείται η προϋπηρεσία και οι υπόλοιποι παράγοντες

- δεν ξέρουμε τι ακριβώς θα γίνει με τα οργανικά κενά ειδικοτήτων στα δημοτικά σχολεία διευρυμένου ωραρίου και με τα ολοήμερα

- για να δώσει κάποιος ασεπ θα πρέπει προηγουμένως να έχει πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας. Ή δεν θα μπορούμε να δώσουμε κάποιοι ...ή πολύ πιθανό να προκύψουν επιμορφώσεις "στυλ σεμιναρίων ειδικήγς αγωγής" επί πληρωμή για την απόκτησή του

(ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΙ ΟΧΙ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ)

ΠΡΕΠΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΘΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ

ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ!

15 Απρ 2010

17 χιλιάδες λιγότερες προσλήψεις ωρομισθίων και αναπληρωτών το Σεπτέμβρη

"Η πρώτη νομοθετική ρύθμιση είναι η επανάσταση του αυτονόητου. Όμως οι αλλαγές αυτές που πρέπει να έρθουν φέτος στην τάξη, γιατί θέλω να σας πω ότι φέτος θα πάμε το Σεπτέμβρη με 17 χιλιάδες λιγότερες προσλήψεις ωρομισθίων και αναπληρωτών απ’ ότι τις άλλες χρονιές και οι τάξεις θα πρέπει να λειτουργήσουν. Το στοίχημα είναι μεγάλο και σημαίνει ότι θα πρέπει να διαχειριστούμε σωστά το ανθρώπινο δυναμικό. Δηλαδή να εξαντληθεί το ωράριο, να μπορούν να υπάρξουν υπερωρίες, να μην υπάρχουν υπεράριθμοι, οι αποσπασμένοι να γυρίσουν στις τάξεις τους, να μπορούν να κάνουν δύο αναθέσεις έργου οι εκπαιδευτικοί, δηλαδή να μπορούν να διδάξουν και άλλα μαθήματα εκτός από τη στενή ειδικότητά τους, να μεταφέρουμε εκπαιδευτικούς όπου χρειάζεται από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια, δηλαδή μία καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας να μπορεί να διδάξει στο ολοήμερο όπου κάνει αγγλικά το απόγευμα και όχι να πάρουμε και ωρομίσθιο και να έχουμε και εκπαιδευτικό που δε συμπληρώνει τις ώρες του".

http://www.alfavita.gr/ank_b/ank15_4_10_802.php

Τι κρύβει το πολυνομοσχέδιο για ωρομίσθιους, αναπληρωτές;

Από την ιστοσελίδα των ωρομισθίων

Τουλάχιστον ως εξοργιστικό και επικίνδυνο μπορεί κανείς να χαρακτηρίσει το χτεσινό περιγραφικό πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στο υπουργικό συμβούλιο, αποτέλεσμα της υποτιθέμενης διαβούλευσης με 3.500 πολίτες αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά τι σημαίνει διάλογος για την κ. Διαμαντοπούλου….Περί αναβάθμισης του εκπαιδευτικού, λοιπόν…

Νέο σύστημα πρόσληψης: Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί, εφόσον επιτύχουν τη βάση στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ μοριοδοτούνται σύμφωνα με τις ακόλουθες γενικές κατηγορίες κριτηρίων, που διασφαλίζουν την επιλογή των ικανότερων:- Επιτυχία σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ, - Ακαδημαϊκά Προσόντα, - Προϋπηρεσία εκπαιδευτικού, - Κοινωνικά Κριτήρια

● «Διαγωνισμός ΑΣΕΠ για όλους, ανοιχτός και χωρίς να προκηρύσσονται συγκεκριμένες θέσεις»: μιλάμε πλέον για ένα διαγωνισμό – τεστ δεξιοτήτων, που σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζει διορισμό, δεδομένου ότι δε γίνεται με βάση προκηρυγμένες θέσεις. Η οποιαδήποτε επιτυχία το μόνο που εξασφαλίζει στον υποψήφιο είναι τη δυνατότητα να καταγραφεί στον νέο πίνακα. Και βέβαια δικαίωμα να δώσει κανείς έχει αν έχει παιδαγωγική κατάρτιση μέσω μεταπτυχιακών. Το πτυχίο γίνεται κουρελόχαρτο, δεν εξασφαλίζει τίποτα και το βάρος δίνεται στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του ενός ή δύο χρόνων, με τα δίδακτρα και για όποιον έχει τη δυνατότητα να το κάνει.

● «Ακαδημαϊκά κριτήρια»: μεταπτυχιακά, διδακτορικά, σεμινάρια προηγούνται τις προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών, της πραγματικής δουλειά στο δημόσιο σχολείο.

● «Προϋπηρεσία»: Απαξιώνεται πλήρως η δουλειά, ο μόχθος όλων αυτών των εκπαιδευτικών που χρόνια τώρα στηρίζουν το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες. Γιατί η ανασφαλής, κακοπληρωμένη εργασία, δίχως ταμείο ανεργίας το καλοκαίρι και δίχως βιβλιάριο υγείας χιλιάδων εκπαιδευτικών που γυρίζουν κάθε χρόνο την Ελλάδα καλύπτοντας με δικό τους κόστος τις τρύπες του Υπουργείου, οι εκατοντάδες ώρες δουλειάς μέσα στην τάξη θεωρούνται κατώτερες από το χαρτί του μεταπτυχιακού.

Και η κοροϊδία συνεχίζεται με προκλητικό τρόπο….

● «Εισάγεται ο θεσμός του αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο…Η επιλογή αυτή γίνεται με την προϋπόθεση ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το ωράριό τους και έχει εξαντληθεί κάθε δυνατότητα ανάθεσης εκπαιδευτικού έργου σε όλους τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς καθώς και η δυνατότητα των 5 ωρών υπερωρίας…Για τις περιπτώσεις που δεν καλύπτεται το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών εφαρμόζονται οι διαδικασίες της δεύτερης ανάθεσης και καθιερώνεται η δεύτερη ειδικότητα του εκπαιδευτικού.» Άλλαξε ο Μανολιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς. Καταργούνται οι ωρομίσθιοι και γίνονται και οι αναπληρωτές ωρομίσθιοι. Και τα δικαιώματα που επικαλείται το Υπουργείο δεν είναι δικαιώματα, αλλά επιπλέον δουλειά με χαμηλότερο μισθό. Μειωμένο ωράριο, λοιπόν, μειωμένες οικονομικές και ασφαλιστικές απολαβές, αλλά υποχρεωτικές εφημερίες, επιτηρήσεις κοκ. Και βέβαια το πότε θα προσλαμβάνονται αυτοί εξηγεί την πρόθεση μείωσή τους κατά 70%.

Επιπλέον, η ενεργοποίηση της δεύτερης ειδικότητας για τους μόνιμους σημαίνει τη διδασκαλία όχι μόνο των μαθημάτων της ειδικότητας στην οποία προσλήφθηκαν, αλλά και ό,τι άλλο έχει το βιογραφικό τους. Στο ολοήμερο π.χ. ένας δάσκαλος με πτυχίο ή κα σεμινάριο στο θεατρικό παιχνίδι θα πρέπει εκείνος να κάνει το μάθημα και όχι ο θεατρολόγος, ο φυσικός με ECDL θα διδάξει και την πληροφορική κλπ. Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, ότι οι νέοι διορισμοί εξαφανίζονται.

«Μεταβατικές διατάξεις»: μόνο ως κοροϊδία μπορεί κανείς να εκλάβει τις υποτιθέμενες μεταβατικές διατάξεις. Δεδομένου ότι ήδη έχει αποφασιστεί η απορρόφηση των διοριστέων που εκκρεμούν από τον τελευταίο ΑΣΕΠ και η παράταση διορισμού τους τα 2 επόμενα χρόνια και όταν η μόνη δέσμευση που υπάρχει από πλευράς Υπουργείου είναι η μείωση των μόνιμων διορισμών κατά 50%, η μεταβατική αυτή ρύθμιση αφορά απειροελάχιστο αριθμό εκπαιδευτικών. Η δε «κάλυψη» που δίνεται σε όσους έχουν 24μήνες προϋπηρεσία μετά τα 2 χρόνια είναι τουλάχιστον ανούσια δεδομένου ότι απλώς τους κρατά στους πίνακες και τίποτα παραπάνω. Από το μεταβατικό αυτό στάδιο μένουν ακάλυπτοι ακόμα και οι προηγούμενοι διοριστέοι του ΑΣΕΠ των οποίων η τοποθέτηση εκκρεμεί, αφού πουθενά δε διευκρινίζεται ότι θα μονιμοποιηθούν και αυτοί άμεσα.

● «Κάλυψη των οργανικών κενών με μόνιμους διορισμούς»….ξέρουμε όλοι τους υπολογισμούς των διευθύνσεων και του Υπουργείου για τα οργανικά κενά, όταν όλα τα προηγούμενα χρόνια και εντονότερα φέτος οι ωρομίσθιοι συνάδελφοι καλούνταν να καλύψουν 10ωρα των ίδιων ειδικοτήτων στα ίδια σχολεία!

● «Ο νεοδιόριστος μόνιμος εκπαιδευτικός παραμένει επί δύο έτη ως «δόκιμος εκπαιδευτικός…καθιερώνεται ο θεσμός του Μέντορα του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού. Η μονιμοποίηση θα γίνει μετά από αξιολόγηση η οποία μπορεί να καταλήξει, σε πρόταση μονιμοποίησης ή σε πρόταση μετάταξής του σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας»: για πρώτη φορά θεσπίζεται η δυνατότητα αφαίρεσης των εργασιακών δικαιωμάτων ενός εργαζόμενου μέσω μιας κρίσης - αξιολόγησης. Ο Μέντορας – αξιολογητής – Μπαμπούλας θα κρίνει έναν νεοδιόριστο εκπαιδευτικό στην τάξη των 30μαθητών, στο λυόμενο σχολείο, με βάση τα προγράμματα σπουδών και τα βιβλία που δεν αντιστοιχούν σε καμία περίπτωση στις ανάγκες των μαθητών και στη σχολική πραγματικότητα, στο πόσο υπάκουος και πειθήνιος είναι…

Το νέο πολυνομοσχέδιο, τα 30αρια τμήματα, οι συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολείων μέσω του «Καλλικράτη», η υπερωριακή εργασία των μόνιμων, η πενιχρή χρηματοδότηση διαγράφουν ένα μέλλον για εμάς εκτός του δημόσιου σχολείου.

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ

Καλούμε όλους τους συναδέλφους ωρομίσθιους, αναπληρωτές, αδιόριστους σε κοινή δράση.

* Την Πέμπτη, 15/4, 12 το μεσημέρι, προχωράμε σε δυναμική κινητοποίηση έξω από το Υπουργείο Παιδείας ενάντια στα νέα μέτρα. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ συμμετέχουν με 3ωρη στάση εργασίας. (εξαιτίας της στάσης εργασίας του ΗΣΑΠ, στο Υπουργείο Παιδείας πηγαίνουμε με μετρό μέχρι Δουκίσσης Πλακεντίας και έπειτα προαστιακό μέχρι το σταθμό «Νερατζιώτισσα» )
* Την Κυριακή, 18/4, 6μ.μ. αποφασίζουμε όλοι μαζί τη συνέχιση και κλιμάκωση των δράσεών μας σε συνέλευση στα γραφεία της ΔΟΕ (Ξενοφώντος 15α, Σύνταγμα, 3ος όροφος)

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

«Δεν ξέρω τι θα πει αδιόριστος εκπαιδευτικός»

..είπε η υπουργός Παιδείας κα Διαμαντοπούλου στον Νίκο Χατζηνικολάου στο δελτίο ειδήσεων του ALTER, την Τρίτη και 13 του Απρίλη του 2010, ημέρα πρώτης παρουσίασης ενός πολυνομοσχεδίου που προβλέπει «αλλαγές» για την πολύπαθη ελληνική εκπαίδευση…

Ας πούμε εμείς, λοιπόν, στην κυρία υπουργό, που ξέρουμε, από πρώτο χέρι, τι θα πει «αδιόριστος εκπαιδευτικός»…

Αδιόριστος εκπαιδευτικός στην Ελλάδα του 2010 είναι:

-Ένας ενήλικος που κάποτε υπήρξε έφηβος, με όνειρο να σπουδάσει και να εργαστεί στην εκπαίδευση, να βοηθήσει τα νέα παιδιά να βρουν το δρόμο τους στη ζωή, προσπαθώντας να μην επαναλάβει τα λάθη των δικών του καθηγητών, εμπνεόμενος όμως από αυτούς και για τα καλύτερα.

-Ένας ενήλικος που κάποτε υπήρξε φοιτητής σε πανεπιστημιακές «καθηγητικές» σχολές (κυρίως) και προετοιμάστηκε κάτω από δύσκολες και πιεστικές συνθήκες να εργαστεί στην εκπαίδευση το επόμενο …τέρμινο ( γενικώς), όπως του υπόσχονταν εμμέσως με την εισαγωγή του στο πανεπιστήμιο.

-Ένας πτυχιούχος πανεπιστημίου ο οποίος, έκανε μεταπτυχιακά, διδακτορικά, πήρε δεύτερο πτυχίο, παρακολούθησε δεκάδες σεμινάρια και συνέδρια, έμαθε χρήση Η/Υ, ξένες γλώσσες περιμένοντας τη σειρά του να διοριστεί ( βάσει των νόμων του Ελληνικού Κράτους, τους οποίους τα συγκεκριμένα δύο κόμματα εξουσίας ψήφιζαν τα τελευταία 35 χρόνια ).

-Ένας πτυχιούχος πανεπιστημίου ο οποίος εργάστηκε επί πολλά χρόνια σε άσχετες με το γνωστικό αντικείμενό του δουλειές, για να μπορέσει να επιβιώσει, χωρίς να επιβαρύνει τους γονείς του, περιμένοντας τη σειρά του για διορισμό (βάσει των νόμων του Ελληνικού Κράτους, πάντοτε, και των διαρκώς μεταβαλλόμενων ρυθμίσεων του Υπουργείου Παιδείας) είτε στην («αείμνηστη») επετηρίδα που το κράτος κατάργησε το 1998, είτε στους ( δαιδαλώδεις και ατελείωτους) πίνακες, που παρέτειναν την αγωνία του για τα υπόλοιπα χρόνια.

-Ένας πτυχιούχος πανεπιστημίου, ο οποίος αναγκάστηκε να διαβάσει ξανά όλη την ύλη του Γυμνασίου και του Λυκείου της ειδικότητάς του, για να δώσει εξετάσεις από 1 έως και 6 φορές στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την εκπαίδευση (οι μεγαλύτεροι μαζί με τους μαθητές τους), αποτυχών για λίγα μόρια ή επιτυχών αλλά χωρίς διορισμό. Εσαεί αξιολογούμενος και διαρκώς αποτυχημένος, ακόμα και αν θεωρήθηκε στο μεταξύ ικανός για μερική απασχόληση στην εκπαίδευση.

-Ένας νέος εργαζόμενος επί χρόνια στην εκπαίδευση (ιδιωτική ή δημόσια) με ελαστικές σχέσεις εργασίες, με λειψές αμοιβές - σε επίπεδο «χαρτζιλικιού», με λειψά ένσημα, συλλέγοντας αγωνιωδώς ψίχουλα ωρών-«προϋπηρεσίας» για τον πολυπόθητο διορισμό, (πάντα σύμφωνα με τους νόμους του Ελληνικού κράτους), ατελείωτο τρέξιμο σε όλη την επικράτεια, χρηματοδότηση από την τσέπη του των αναγκαστικών του μετακινήσεων, ιδία κάλυψη των ασφαλιστικών του εισφορών μέχρι να τις καταβάλει ο εργοδότης του, καθυστέρηση μηνών (κάποτε και ετών) στην πληρωμή του, προσλαμβανόμενος και απολυόμενος όποτε ο εργοδότης του το θεωρεί σκόπιμο ή συμφέρον σύμφωνα με τα οικονομικά του σχέδια. Μέχρι τότε (;) η οικογένειά του καλύπτει όλα τα έξοδα…

-Ένας αναλώσιμος «νέος» (ετών 30, 40, καμιά φορά και 50…), ωρομίσθιος ή αναπληρωτής, που καλύπτει, όμως, πάγιες και διαρκείς ανάγκες, ο οποίος κάνει ακριβώς την ίδια εργασία με όλους τους διορισμένους συναδέλφους του, ο οποίος, αν και ωρομίσθιος, αναγκάζεται από τους διευθυντές των σχολείων στα οποία εργάζεται να καλύπτει κενά, να κάνει (παρανόμως) εφημερίες, να μην μπορεί να βγει από σχολείο του χωρίς άδεια από τη διεύθυνση, να απειλείται για την εργασία του την επόμενη χρονιά, αν μιλήσει, αν διαμαρτυρηθεί, αν κάνει απεργία, αν…

-Ένας άνεργος, κάθε χρόνο για τουλάχιστον 3 μήνες, την ώρα που οι διορισμένοι συνάδελφοί του αμείβονται κανονικά και για το διάστημα αυτό, έτσι ώστε να μπορούν απερίσπαστοι από βιοτικές έγνοιες να προετοιμάζονται για την επόμενη σχολική περίοδο, έτσι όπως πρέπει να ισχύει, δηλαδή, κανονικά για όλους τους εκπαιδευτικούς μιας «ευνομούμενης» χώρας που θέλει να «προοδεύσει», προετοιμάζοντας μέσω της εκπαίδευσης τους αυριανούς υπεύθυνους πολίτες της, υποστηρίζοντας αυτούς που αναλαμβάνουν το δύσκολο αυτό έργο.

-Ένας…. Ένας…ένας…

(ο κατάλογος σταματά εδώ, καθώς δεν μπορούμε να συμπεριλάβουμε όλες τις πλευρές του τι είναι ο αδιόριστος εκπαιδευτικός στη σημερινή Ελλάδα!)…

Όταν, λοιπόν, ένας εκπρόσωπος του κράτους λέει ξαφνικά με θράσος και ανευθυνότητα απέναντι στην κοινωνία, προκλητικά στους ίδιους τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς «δεν ξέρω τι θα πει αδιόριστος εκπαιδευτικός» στην ουσία τους λέει : «δεν αναγνωρίζω, τώρα, το δικαίωμά σας να εργαστείτε στην εκπαίδευση με το πτυχίο που έχετε αποκτήσει, ακόμα και αν έχετε ήδη εργαστεί ως εκπαιδευτικοί, γιατί έτσι αποφάσισα, τώρα, ως κράτος».

Τώρα κι εμείς ξέρουμε γιατί, μετά τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την επιλογή (δήθεν) των καλύτερων εκπαιδευτικών, χρειάζεται να προστεθεί το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης, ο θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού για μια διετία, η «αξιολόγηση», η μείωση των προσλήψεων στην εκπαίδευση, το φόρτωμα των σχολικών αιθουσών με 30 άτομα σε κάθε τάξη (=«ο μαθητής πρώτα»), η μείωση των αποδοχών των εκπαιδευτικών, η ακόμα μεγαλύτερη απαξίωσή τους στην κοινωνία.

Όχι βέβαια για το καλό των μαθητών, αλλά για την «τιμωρία» των απαιτητικών δασκάλων τους, και για να σφραγιστεί με νόμο ( πολλούς «νόμους» για την ακρίβεια) η κατάργηση ΟΛΩΝ των υπόλοιπων δικαιωμάτων τους, για να γίνουν οι υποτακτικοί, τα πιόνια και οι κομπάρσοι στα νέα κόλπα των μαθητευόμενων πάνω στις ζωές μας μάγων…

Ήδη έχουν ξεπεραστεί κάποια όρια…

Η «ύβρις» στην αρχαία τραγωδία ακολουθείται, ως γνωστόν, από τη νέμεση.

Βίκυ Κοτρίκλα
Αδιόριστη εκπαιδευτικός

http://www.alfavita.gr/ank_b/ank15_4_10_750.php